VIDEO - Teodor Plopeanu a devenit Cetăţean de Onoare al Mediaşului



Fostul primar şi director al Şcolii Naţionale de Gaz Mediaş, Teodor Plopeanu, este de joi, 20 decembrie 2012, Cetăţean de Onoare al Mediaşului. Distincţia i-a fost oferită în cadrul unei şedinţe extraordinare a Consiliului Local Mediaş. Teodor Plopeanu a avut un discurs emoţionant, discurs pe care îl postez mai jos.
Când am aflat că va avea loc întâmplarea de azi, m-am gândit că va trebui să vă spun câteva cuvinte. Cuvinte care să exprime bucuria acestei întâmplări care pe mine m-a emoţionat la culme, şi aş vrea ca emoţia aceasta să nu se piardă, să o încerce cât mai mulţi oameni. Onoarea ce mi se face azi e răsplata unui travaliu imens al fiinţei mele. Ne naştem cu anumite predispoziţii naturale, dar ele nu înseamnă nimic dacă nu ar exista efortul de şlefuire a unor minunaţi anonimi; în ceea ce mă priveşte, aceşti anonimi, pentru dumneavoastră, sunt creatori de lumi mereu prezenţi in sufletul meu: DASCĂLII MEI! Ei m-au învăţat că dacă omul este măsura tuturor lucrurilor, măsura omului rămâne cartea. Da, Cartea, ca şi fapt de cultură…! Oricât de spectaculos ar fi să fie ceva înafara ei, acesta se va împrăştia în vânt ca norii. M-au învăţat să am sentimentul valorilor, intuiţia apariţiei şi dispariţiei lor. Au simţit că îi preţuiesc, că îi iubesc, că vreau să le calc pe urme şi pentru asta m-au socotit îndestul de pregătit spre a-mi încredinţa taina reuşitei lor: «a instaura mai multă nobleţe în raporturile dintre oameni» e la fel de spectaculos precum a construi piramide. Le mulţumesc, le datorez devenirea mea şi aş vrea să ştie că marea mea dorinţă a fost să le semăn. Prin mine, prin recunoaşterea calităţii mele de om, sunt încununaţi cu lauri toţi dascălii mei. Vreau sa-i mulţumesc soţiei mele pentru înţelegerea şi dragostea cu care mi-a acceptat încercarea de a-mi urma calea. Aş vrea să mulţumesc celor care, de-a lungul timpului, mi-au fost alături, unii chiar au reuşit să mă iubească. Credinţa lor în mine a fost certitudinea că drumul ales e cel bun. Vă mulţumesc dumneavoastră ca sunteţi aici, ca ati avut răbdare cu mine.
Un produs Blogger.