Curtea de Justiţie a Uniunii Europene consideră ca ordonanţa privind TAXA AUTO din ianuarie 2012 încalcă legislaţia europeană. Potrivit unor jurişti, sunt discriminatorii taxele încasate în 2012 din cauza suspendării din legea 9/2012 a plăţii taxelor pentru înmatriculările interne. Aceste taxe ar trebui restituite dacă cetăţenii care le-au plătit vor deschide procese. În ce priveşte perioada ianuarie 2013 - martie 2014 (când a fost introdus timbrul de poluare), Curtea a sublinat că legea aplicată în acest interval aduce o modificare esenţială care înlătură discriminarea. Taxa Borbely a fost adoptată în timpul guvernării Emil Boc, dar aplicabilitatea ei pentru maşinile înmatriculate până în 2007 în România a fost amânată până în 2013. Taxa a funcţionat două luni şi sub guvernarea Ponta, fiind înlocuită în martie 2013 cu "timbrul de mediu" iniţiat de ministrul Rovana Plumb. La Luxembourg se judecă un proces şi împotriva "timbrului de mediu", caz încă nesoluţionat. Mai multe instanţe din România au refuzat să restituie aceşti bani, însă cetăţenii îi pot recupera acum, în baza ordonanţei Curţii de la Luxembourg. Astfel, potrivit specialiştilor, pot face o cerere de revizuire a deciziilor acelor instanţe care au refuzat restituirea taxei. Decizia a pornit de la cazurile Câmpean şi Ciocoiu, doi cetăţeni români care s-au adresat instanţelor româneşti pentru a le fi restituită TAXA AUTO.
Vestea SENZAŢIONALĂ despre TAXA AUTO. TOTUL SE POATE SCHIMBA
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene consideră ca ordonanţa privind TAXA AUTO din ianuarie 2012 încalcă legislaţia europeană. Potrivit unor jurişti, sunt discriminatorii taxele încasate în 2012 din cauza suspendării din legea 9/2012 a plăţii taxelor pentru înmatriculările interne. Aceste taxe ar trebui restituite dacă cetăţenii care le-au plătit vor deschide procese. În ce priveşte perioada ianuarie 2013 - martie 2014 (când a fost introdus timbrul de poluare), Curtea a sublinat că legea aplicată în acest interval aduce o modificare esenţială care înlătură discriminarea. Taxa Borbely a fost adoptată în timpul guvernării Emil Boc, dar aplicabilitatea ei pentru maşinile înmatriculate până în 2007 în România a fost amânată până în 2013. Taxa a funcţionat două luni şi sub guvernarea Ponta, fiind înlocuită în martie 2013 cu "timbrul de mediu" iniţiat de ministrul Rovana Plumb. La Luxembourg se judecă un proces şi împotriva "timbrului de mediu", caz încă nesoluţionat. Mai multe instanţe din România au refuzat să restituie aceşti bani, însă cetăţenii îi pot recupera acum, în baza ordonanţei Curţii de la Luxembourg. Astfel, potrivit specialiştilor, pot face o cerere de revizuire a deciziilor acelor instanţe care au refuzat restituirea taxei. Decizia a pornit de la cazurile Câmpean şi Ciocoiu, doi cetăţeni români care s-au adresat instanţelor româneşti pentru a le fi restituită TAXA AUTO.