Zece deputaţi şi senatori au depus la Parlament un proiect de lege privind introducerea unui nou criteriu eliminatoriu pentru examenul de obţinere a permisului de conducere. Cei zece iniţiatori ai propunerii legislative pentru modificarea art.24 alin.(6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice arată că "în ultima perioadă, în România mulţi participanţi în trafic, analfabeţi, au obţinut permis de conducere, având ca urmare instalarea corupţiei în sistemul de examinare pentru obţinerea permisului de conducere şi în final producerea de accidente foarte grave din necunoaşterea legislaţiei". Prin urmare, aceştia solicită modificarea art. 24 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice în sensul interzicerii participării la examenul pentru obţinerea permisului de conducere a persoanelor care nu au absolvit măcar învăţământul secundar inferior sau gimnazial. Totodată, proiectul prevede interzicerea participării la examenul pentru permis auto a persoanelor condamnate deja definitiv pentru o infracţiune la regimul circulaţiei pe drumurile publice sau pentru alte infracţiuni grave. "Nu are dreptul să se prezinte la examen pentru obţinerea permisului de conducere persoana care nu a absolvit învăţământul primar şi învăţământul secundar inferior sau gimnazial, precum şi persoana care a fost condamnată, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru o infracţiune la regimul circulaţiei pe drumurile publice sau pentru o infracţiune de omor, lovire sau vătămare cauzatoare de moarte, vătămare corporală gravă, produsă ca urmare a încălcării unei reguli de circulaţie, cu excepţia cazurilor când a intervenit una din situaţiile prevăzute la art. 116 alin. (1)", este forma pe care iniţiatorii proiectului vor să o capete art.24 alin. (6 din OUG nr. 195/2002). În prezent, art. 24 alin. (6) are forma: "Nu are dreptul să se prezinte la examen pentru obţinerea permisului de conducere persoana care a fost condamnată, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru o infracţiune la regimul circulaţiei pe drumurile publice sau pentru o infracţiune de omor, lovire sau vătămare cauzatoare de moarte, vătămare corporală gravă, produsă ca urmare a încălcării unei reguli de circulaţie, cu excepţia cazurilor când a intervenit una dintre situaţiile prevăzute la art. 116 alin. (1)." În expunerea de motive care însoţeşte proiectul de lege se arată că, potrivit raportului Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii România figurează printre ţările europene cu o rată relativ mare a deceselor produse pe drumurile publice în urma unor accidente, şi anume 11,1 la suta de mii de locuitori, aceeaşi cu a Lituaniei şi mai mare decât în ţările vecine Bulgaria (10,4%) şi Ungaria (9,1%). În raport cu statisticile privind ţările occidentale, statistica este şi mai descurajantă, Franţa având o rată a deceselor de doar 6,4, Germania şi Danemarca de 4,7, Marea Britanie de 3,7 şi Suedia de doar 3. În plus, în privinţa eficienţei legislaţiei rutiere şi implicit a limitelor de viteze impuse, România este notată cu 8 din 10.
Permisul de conducere va fi MAI GREU DE OBȚINUT. Un nou CRITERIU ELIMINATORIU
Zece deputaţi şi senatori au depus la Parlament un proiect de lege privind introducerea unui nou criteriu eliminatoriu pentru examenul de obţinere a permisului de conducere. Cei zece iniţiatori ai propunerii legislative pentru modificarea art.24 alin.(6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice arată că "în ultima perioadă, în România mulţi participanţi în trafic, analfabeţi, au obţinut permis de conducere, având ca urmare instalarea corupţiei în sistemul de examinare pentru obţinerea permisului de conducere şi în final producerea de accidente foarte grave din necunoaşterea legislaţiei". Prin urmare, aceştia solicită modificarea art. 24 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice în sensul interzicerii participării la examenul pentru obţinerea permisului de conducere a persoanelor care nu au absolvit măcar învăţământul secundar inferior sau gimnazial. Totodată, proiectul prevede interzicerea participării la examenul pentru permis auto a persoanelor condamnate deja definitiv pentru o infracţiune la regimul circulaţiei pe drumurile publice sau pentru alte infracţiuni grave. "Nu are dreptul să se prezinte la examen pentru obţinerea permisului de conducere persoana care nu a absolvit învăţământul primar şi învăţământul secundar inferior sau gimnazial, precum şi persoana care a fost condamnată, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru o infracţiune la regimul circulaţiei pe drumurile publice sau pentru o infracţiune de omor, lovire sau vătămare cauzatoare de moarte, vătămare corporală gravă, produsă ca urmare a încălcării unei reguli de circulaţie, cu excepţia cazurilor când a intervenit una din situaţiile prevăzute la art. 116 alin. (1)", este forma pe care iniţiatorii proiectului vor să o capete art.24 alin. (6 din OUG nr. 195/2002). În prezent, art. 24 alin. (6) are forma: "Nu are dreptul să se prezinte la examen pentru obţinerea permisului de conducere persoana care a fost condamnată, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru o infracţiune la regimul circulaţiei pe drumurile publice sau pentru o infracţiune de omor, lovire sau vătămare cauzatoare de moarte, vătămare corporală gravă, produsă ca urmare a încălcării unei reguli de circulaţie, cu excepţia cazurilor când a intervenit una dintre situaţiile prevăzute la art. 116 alin. (1)." În expunerea de motive care însoţeşte proiectul de lege se arată că, potrivit raportului Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii România figurează printre ţările europene cu o rată relativ mare a deceselor produse pe drumurile publice în urma unor accidente, şi anume 11,1 la suta de mii de locuitori, aceeaşi cu a Lituaniei şi mai mare decât în ţările vecine Bulgaria (10,4%) şi Ungaria (9,1%). În raport cu statisticile privind ţările occidentale, statistica este şi mai descurajantă, Franţa având o rată a deceselor de doar 6,4, Germania şi Danemarca de 4,7, Marea Britanie de 3,7 şi Suedia de doar 3. În plus, în privinţa eficienţei legislaţiei rutiere şi implicit a limitelor de viteze impuse, România este notată cu 8 din 10.