ASTĂZI: Acțiuni URIAȘE ale Poliției Rutiere în județul Sibiu


În ultima perioadă sunt tot mai frecvente accidentele grave de circulaţie în care sunt implicate autovehicule destinate transportului de persoane cu capacitatea de 8+1 locuri. Unul din cele mai grave accidente rutiere s-a produs în data de  26 iulie 2014, pe DN5, în jud. Giurgiu, pe fondul deficienţelor anvelopei montată la roata din stânga spate a unui autoturism  marca Ford Tranzit înmatriculat în Bulgaria, deţinut de un cetăţean român, soldat cu decesul a două persoane şi rănirea gravă a altor cinci.
Pe raza judeţului Sibiu, unul din accidentele cu consecinţe deosebite şi în care a fost implicat un astfel de autovehicul s-a produs în data de 12 februarie 2013, pe DN 1, în afara localităţii Sălişte, unde conducătorul unui microbuz destinat transportului de persoane cu capacitatea 8+1 locuri a adormit la volan şi s-a răsturnat în afara părţii carosabile. În urma acestui accident, unul dintre pasageri a decedat, unul a fost rănit grav, iar ceilalţi 7 ocupanţi, inclusive conducătorul auto, au fost răniţi uşor. 
Frecvenţa implicării în accidente rutiere a acestui tip de vehicul este direct proporţională cu achiziţionarea masivă de astfel de vehicule din alte state, având în vedere faptul că sunt exceptate de la legislaţia incidentă în transporturile publice de persoane, nefiind supuse licenţierii.
Astfel de autovehicule au în general vechime de peste 10 ani, iar periodicitatea inspecţiei tehnice este aceeaşi ca a celorlalte autoturisme (2 ani), aspecte care pot genera suspiciuni privind starea tehnică.
În acest context,  în ziua de 31 iulie 2014, în judeţul Sibiu, poliţiştii din cadrul Serviciului Rutier împreună cu reprezentanţi R.A.R. vor organiza şi desfăşura acţiuni de control în trafic, care vor viza autovehiculele destinate transportului de persoane cu capacitatea de 8+1 locuri. 
În cadrul acţiunilor poliţiştii vor utiliza toate dispozitivele de măsurare şi înregistrare a vitezei de deplasare.
Obiectivele prioritare ale acţiunii sunt:
1.Reducerea riscului de victimizare prin accidente rutiere produse pe fondul defecţiunilor tehnice;
2.Verificarea respectării legislaţiei rutiere, urmărindu-se cu prioritate sancţionarea:
-neacordării priorităţii pietonilor;
-neacordării priorităţii vehiculelor;
-depăşirilor neregulamentare;
-vitezei excesive.
Controalele tehnice vor urmări efectuarea de inspecţii ce vizează detectarea defectelor/neconformităţilor referitoare la:
•sistemul de frânare;
•sistemul de direcţie;
•punţi, roţi, anvelope şi suspensie; 
•sistemul de reducere a zgomotului şi a emisiilor poluante;
•instalaţia de iluminare/semnalizare şi echipamente electrice;
•existenţa şi autenticitatea seriilor/numerelor de identificare ale vehiculelor; 
•vizibilitate şi legalitatea montării şi utilizării luminilor de altă culoare sau intensitate, dispozitivelor ori accesoriilor de avertizare, altele decât cele omologate;
•corectitudinea datelor din certificatul de înmatriculare, concordanţa acestora cu datele şi caracteristicile tehnice ale vehiculelor;
•deţinerea inspecţiei tehnice periodice şi valabilitatea acesteia.
Un produs Blogger.