Programa la matematică
Conţinuturile pentru simularea la matematică şi competenţele de evaluat asociate acestora sunt cele prevăzute în programa pentru Evaluarea Naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a. Potrivit MEN, pentru simulare sunt exceptate mai multe teme, printre care, la capitolul Calcul algebric, rapoarte de numere reale reprezentate prin litere, simplificare, operaţii cu rapoarte (adunare, scădere, înmulţire, împărţire, ridicare la putere cu exponent număr întreg). Din capitolul Ecuaţii, inecuaţii şi sisteme de ecuaţii a fost exceptată rezolvarea în RxR a mai multor sisteme de ecuaţii, dar şi rezolvarea de probleme cu caracter aplicativ care se rezolvă cu ajutorul sistemelor de ecuaţii. Totodată, au fost exceptate teme din capitolul Corpuri geometrice, fiind vorba de paralelipipedul dreptunghic, cubul, prisma dreaptă cu baza triunghi echilateral, pătrat sau dreptunghi, piramida triunghiulară regulată, tetraedrul regulat, piramida patrulateră regulată. Potrivit aceluiaşi document al MEN, au fost exceptate teme din capitolul Funcţii şi din capitolul Punctul, dreapta, planul, semiplanul, semidreapta, segmentul de dreaptă şi unghiul.
Scopul simulărilor: ajută elevii să se obişnuiască cu rigorile examenelor naţionale
În luna decembrie a anului trecut, Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice a stabilit ca simulările examenelor naţionale din anul şcolar 2014-2015 să se desfăşoare în perioada februarie – martie 2015. Astfel, MEN a hotărât ca în zilele de 23, 24 şi 25 februarie să fie susţinute probele la simularea naţională pentru elevii clasei a VIII-a care în vară au Evaluarea Naţională, iar în 2, 3, 4 şi 6 martie să se prezinte la simulare elevii care în vară dau examenul de Bacalaureat. MEN preciza, la acel moment, că, prin faptul că susţin simulările, elevii se obişnuiesc cu rigorile unui examen la nivel naţional. "Simulările au un dublu scop: familiarizarea elevilor cu rigorile unei evaluări naţionale, respectiv ale unui examen de bacalaureat naţional şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevii din învăţământul preuniveristar la finalul studiilor gimnaziale-liceale", se arată în comunicat de presă publicat de MEN pe edu.ro. De altfel, MEN a precizat că, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare, rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral.