-Să deţină atestatul pregătirii profesionale valabil, autorizaţia tip card şi legitimaţia taximetristului afişată la vedere.
-Să aibă o ţinută corespunzătoare, un comportament civilizat în relaţia cu clientul respectând conduita de bună practică a taximetristului.
-Să nu refuze clientul în efectuarea unei curse în interiorul localităţii şi să respecte solicitările legale ale acestuia.
-Să transporte clientul la destinaţie pe traseul optim sau pe traseul solicitat ori convenit cu clientul.
-Să nu folosească un limbaj neadecvat care să deranjeze clienţii.
-Să elibereze bonul fiscal la finalul cursei, pe baza căruia va încasa contravaloarea cursei.
-Să aibă un comportament civilizat şi preventiv faţă de partenerii de trafic.
-Să nu implice taxiul în mod deliberat, direct sau indirect, în activităţi cu caracter infracţional sau în alte acte antisociale.
-Să întreţină aspectul curat şi îngrijit al autovehiculelor, atât în interior cât şi în exteriorul acestora.
-Să nu execute lucrări de întreţinere şi reparaţii, de spălare şi salubrizare a autovehiculelor în staţiile de aşteptare sau pe domeniul public.
-Să nu polueze fonic în staţiile de aşteptare, pe traseu sau în locurile unde opreşte pentru îmbarcarea sau debarcarea clienţilor.
-Să nu staţioneze în vederea preluării clienţilor, decât în staţiile special amenajate şi semnalizate.