Președintele asociației Transira a reacționat vehement când a aflat despre propunerea privind alocarea celor 90.000 de lei pentru respectivul studiu. "Ținând cont de faptul că aceasta concesionare s-a realizat pe o perioadă de timp fixă (conform Legii 92/2007: 6 ani pt. transportul cu autobuze si 10 ani pentru cel cu troleibuze), acum nu este nevoie decât de un material întocmit de Compartimentul "Transporturi" din cadrul Primăriei (practic o reactualizare a acelui studiu), modelul contractelor de concesiune, a caietelor de sarcini fiind publice. Mediturul va reactualiza Anexele aferente Caietului de sarcini (trasee, rute, programe de circulație, nr. vehicule, etc). Așa s-a procedat în celelalte localități in care a fost nevoie de "reconcesionare". Este vorba de încredințarea directă societatii Meditur SA. În plus, Consiliul local a aprobat Planul de administrare al Meditur pentru perioada 2014-2018 și, desigur, în decembrie 2007, dreptul de a folosi infrastructura de troleibuz. În concluzie, solicit public Primăriei retragerea de pe ordinea de zi a celor două proiecte de hotărâri. Dacă nu se întâmplă acest lucru, cer consilierilor locali să voteze împotriva acestor proiecte de hotărâri", explică Silviu Sîntea, președintele Asociației Transira.
90.000 de lei pentru un studiu de concesionare a transportului public din Mediaș
Nu mai puțin de 90.000 de lei și-a propus municipalitatea să aloce pentru efectuarea unui studiu în vederea concesionării transportului public de călători din Mediaș. Decizia finală va aparține însă Consiliului Local Mediaș, care se va reuni în ședință la începutul săptămânii viitoare. În mod concret este vorba despre un "Studiu de oportunitate privind concesionarea transportului public de călători în municipiul Mediaș, a caietului de sarcini și regulamentului serviciului de transport public local de călători și a modelului de contract de delegare". În raportul care însoțește proiectul de hotărâre privind alocarea celor 90.000 de lei se explică și care este motivul pentru care se solicită respectiva sumă de bani. "Datorită faptului că la data de 10 ianuarie 2017 expiră contractul privind concesionarea transportului public local de persoane, fiind necesară încheierea unui nou contract de delegare a gestiunii serviciului public local de călători, se impune întocmirea unui studiu de oportunitate privind concesionarea transportului public local de călători în municipiul Mediaș, a caietului de sarcini și regulamentului serviciului de transport public local de călători și a modelului de contract de delegare", se arată în respectivul raport.
Președintele asociației Transira a reacționat vehement când a aflat despre propunerea privind alocarea celor 90.000 de lei pentru respectivul studiu. "Ținând cont de faptul că aceasta concesionare s-a realizat pe o perioadă de timp fixă (conform Legii 92/2007: 6 ani pt. transportul cu autobuze si 10 ani pentru cel cu troleibuze), acum nu este nevoie decât de un material întocmit de Compartimentul "Transporturi" din cadrul Primăriei (practic o reactualizare a acelui studiu), modelul contractelor de concesiune, a caietelor de sarcini fiind publice. Mediturul va reactualiza Anexele aferente Caietului de sarcini (trasee, rute, programe de circulație, nr. vehicule, etc). Așa s-a procedat în celelalte localități in care a fost nevoie de "reconcesionare". Este vorba de încredințarea directă societatii Meditur SA. În plus, Consiliul local a aprobat Planul de administrare al Meditur pentru perioada 2014-2018 și, desigur, în decembrie 2007, dreptul de a folosi infrastructura de troleibuz. În concluzie, solicit public Primăriei retragerea de pe ordinea de zi a celor două proiecte de hotărâri. Dacă nu se întâmplă acest lucru, cer consilierilor locali să voteze împotriva acestor proiecte de hotărâri", explică Silviu Sîntea, președintele Asociației Transira.
Președintele asociației Transira a reacționat vehement când a aflat despre propunerea privind alocarea celor 90.000 de lei pentru respectivul studiu. "Ținând cont de faptul că aceasta concesionare s-a realizat pe o perioadă de timp fixă (conform Legii 92/2007: 6 ani pt. transportul cu autobuze si 10 ani pentru cel cu troleibuze), acum nu este nevoie decât de un material întocmit de Compartimentul "Transporturi" din cadrul Primăriei (practic o reactualizare a acelui studiu), modelul contractelor de concesiune, a caietelor de sarcini fiind publice. Mediturul va reactualiza Anexele aferente Caietului de sarcini (trasee, rute, programe de circulație, nr. vehicule, etc). Așa s-a procedat în celelalte localități in care a fost nevoie de "reconcesionare". Este vorba de încredințarea directă societatii Meditur SA. În plus, Consiliul local a aprobat Planul de administrare al Meditur pentru perioada 2014-2018 și, desigur, în decembrie 2007, dreptul de a folosi infrastructura de troleibuz. În concluzie, solicit public Primăriei retragerea de pe ordinea de zi a celor două proiecte de hotărâri. Dacă nu se întâmplă acest lucru, cer consilierilor locali să voteze împotriva acestor proiecte de hotărâri", explică Silviu Sîntea, președintele Asociației Transira.