O tânără de 16 ani din Mediaș este arbitru în Liga a 4-a. Iulia visează să arbitreze Dinamo București

Are doar 16 ani, însă de câteva săptămâni arbitrează în Liga a 4-a. A susținut examenul de promovare din Liga a 5-a, iar acum arbitrează în Liga a 4-a din România. Vorbesc aici despre Iuliana Cristina Dăngulea sau Iulia, așa cum îi spun toți cunoscuții. Este elevă în clasa a 10-a la Școala Națională de Gaz Mediaș și a prins "gustul" arbitrajului de când mergea cu tatăl ei la meciurile echipei Gaz Metan Mediaș. Își dorește să ajungă să arbitreze formația Dinamo București, fiind o mare fană a "câinilor roșii". M-am gândit să realizez un interviu cu tânărul arbitru, iar Iulia a avut amabilitatea să îmi răspundă la câteva întrebări. În același timp, Iulia m-a rugat să accentuez faptul că ar fi fericiți daca ar veni cât mai mulți tineri, fiindcă sunt căutați arbitri de către comisie. 

O scurta prezentare a ta 
Ma numesc Dangulea Iuliana dar cunoscuții imi spun Iulia. Am împlinit in Iunie 16 ani , si studiez la Scoala Nationala de Gaz, fiind in clasa a Xa Economic. Despre mine pot sa va spun ca sunt o persoana luptătoare, pentru mine nu exista expresia "Nu pot" . Am învățat ca daca iti dorești cu adevărat ceva trebuie sa lupți sa obtii acel ceva. In timpul liber imi place sa fac sport, imi place sa citesc si sa ajut pe oricine are o problema sau daca pot sa ajut cu un sfat. Sunt o persoana activa, care nu poate sa stea doua minute in același loc. Pentru a avea o viata ordonata eu singura mi-am creat un program , imi place ca fiecare secunda din viata mea sa nu o irosesc fara sa nu fac nimic. Imi place sa fiu înconjurată de prieteni si familie, pe care ii iubesc enorm de mult. Ei imi dau o motivație extraordinar de puternica, cand simt ca nu mai pot exista cineva mereu care imi da un impuls , si aceia sunt părinții mei care mi-au fost alături in orice moment din viata mea si le mulțumesc .
Cum de esti pasionata de arbitraj? Foarte puține fete de vârsta ta au o asemenea pasiune. 
Pasiunea mea față de arbitraj am dobândit-o pe parcursul anilor, tatal meu ma ducea la foarte multe meciuri ale echipei Gaz Metan Mediaș. Imi explica dupa ce reguli joaca jucătorii si înțelegeam totul fiind foarte interesata de fotbal. Pasiunea asta pot sa spun ca o am de cand eram micuta , tin minte ca ma jucam fotbal cu băieții , ciudat fiind pentru o fată sa aiba aceasta pasiune. Majoritatea fetelor de vârsta mea au alte preocupări ,ieșitul in cluburi , pasiunea de a avea cat mai multi iubiti pe lista , dar eu nu am o pasiune pentru aceste lucruri . Cluburile nu le frecventez deloc , nu mi se pare nimic interesant in acele locuri. Imi place fotbalul si sunt atrasa foarte mult de arbitraj. Arbitrii au o imagine aparte, a fi arbitru înseamnă sa ai o serie de calități , trebuie sa ai răbdare si sa sti cum sa procedezi in orice moment.
Când ti-ai dat seama ca esti pasionata de arbitraj ? 
Mi-am dat seama ca am o pasiune față de arbitraj in momentul in care mergeam la meciuri si eram in mare parte preocupata de felul in care arbitrii isi desfășurau activitatea, de felul in care arbitrau.
Cand ai început cu arbitrajul si care a fost primul meci arbitrat? 
Cu arbitrajul am început in toamna anului 2014, tin minte data foarte bine , era intr-o zi de 3 noiembrie, vinerea. Aflând ca am meci , multe emoții m-au cuprins , eram nerăbdătoare sa vad cum e sa arbitrezi nu doar sa te uiti din tribuna la un meci arbitrat . Am avut primul meci la o echipa de juniori, defapt erau doua echipe de juniori care luptau pentru locul 1 .
Care a fost cel mai greu meci pe care l-ai arbitrat? 
Cel mai greu meci pe care l-am arbitrat a fost primul meci, nu eram chiar atat de pregătită , neavand experiența necesară dar toti au avut răbdare cu mine si m-au sprijinit , si le mulțumesc pe aceasta cale.
Sunt convins ca la fiecare meci ai parte de multa tensiune in teren. Jucătorii de fotbal mai "scapă" si unele înjurături sau țipă la arbitru. Cum reușești sa ii calmezi pe fotbaliști? 
In orice meci exista dorința nebuna de a iesi învingător, chiar daca trebuie sa folosești mijloace nu chiar atat de corecte. Tensiune exista in timpul meciului, de aceea jucătorii voit sau doar din cauza tensiunii , striga la arbitrii sau ii înjură, de aici pleacă si calitatea arbitrilor numita răbdare. Un arbitru este supus unor situații jenante , arbitrii sunt supuși situațiilor tensionate si nervilor jucătorilor. Orice situație neplăcută s-ar întâmpla pe teren , dupa percepția jucătorilor arbitrii sunt de vina. Aceasta percepție este total greșită, arbitrii sunt si ei oameni , au si ei sentimente chiar daca pe teren ei nu si le arata, de aceea daca jucătorii s-ar pune doua momente în locul unui arbitru ar învăța ca nu este in regula sa strigi la un arbitru. Ca sa calmezi jucătorii si sa eviți o situație neplăcută cel mai bine e sa nu ripostezi, doar în cazul in care jucătorii încalcă legile jocului , in acest caz vor fi sancționați dupa fapta săvârșită de ei .
Am înțeles ca recent ai promovat din Liga a 5-a in Liga a 4-a. Cat de departe vrei sa ajungi in arbitraj? 
După munca depusă de a promova la Liga a4a , aceasta dorință mi s-a împlinit. De curând am luat examenul de promovare pentru Liga a 4-a , avand deja si primul meci in aceasta ligă. Se observa diferența dintre ligi , cu cat promovezi la o alta liga cu atat mediul in care arbitrezi se schimba. Dorința mea este sa ajung cu arbitrajul in Liga 1 , de aceea depun multa munca și caut sa ating perfecțiunea. Țintesc foarte sus si știu ca acest lucru este greu de obținut , stiu ca trebuie sa depun foarte multa munca dar daca am început trebuie sa imi realizez visul , si sa nu renunț la arbitraj, la ceea ce iubesc .
Ce echipă de fotbal sau jucători ai vrea sa arbitrezi? 
Cea mai mare dorință este aceea de a-i întâlni pe favoriții mei din fotbalul românesc, pe Dinamo București. Daca as avea ocazia sa ii arbitrez visul meu ar fi parțial împlinit, iubesc aceasta echipa si as vrea tare mult sa ii arbitrez si sa ii întâlnesc .
Ce părere ai despre faptul ca in general fotbalul este considerat un sport rezervat în special băieților? 
In România doar fotbalul masculin este in atenția tuturor, dupa părerea tuturor doar persoanele de sex masculin ar trebui sa fie interesate de acest sport. Tuturor li se pare ciudat ca o fata sa fie pasionata de acest sport , dar si mai ciudat li se pare ca o fată sa aibă pasiunea dezvoltata pentru arbitraj. De aceea multe persoane care afla ca sunt arbitru , sunt foarte surprinse si au o reacție oarecum curioasa, imi pun diferite întrebări si ei găsesc in aceasta pasiune doar lucruri negative , vad doar partea negativa a arbitrajului , in principal înjurăturile primite de la jucători. Sunt de părere ca fotbalul nu este doar pentru băieți , nu este rezervat doar lor dar sunt puține fete care sa aibă o atracție față de fotbal.
Stiu ca esti un suporter înfocat al echipei Dinamo București. Duminică dinamovistii au câștigat cu 3-1 in fața rivalilor de la Steaua. Cum ai trăit partida? 
Această echipă o favorizam de cand aveam 7 ani, de atunci Dinamo București este favorita mea , iubesc aceasta echipa fiindca toti sunt ca o familie, la bine si la rau ei sunt uniți . Dupa cum se poate observa de pe profilul meu , recunosc ca sunt un suporter înfocat , cand aveau meci cu Gaz Metan Mediaș , aici la Medias , nu pierdeam nici un meci. Daca as avea ocazia sa ii arbitrez , in ciuda faptului ca sunt un suporter de-al lor , as fi corecta si as arbitra corect. Derbyul de Duminica m-a facut sa fiu cea mai fericita suportera de cand tin cu Dinamo, eram sigura ca cainii rosii le vor întoarce toate înfrângerile primite de stelisti. Dinamo a câștigat cu 3-1 partida tensionata de fotbal ceea ce mi-a dat o bucurie imensa. Partida am trait-o la maxima intensitate, trăiam fiecare moment cat de intens posibil. Imi pare rau ca nu am putut sa ajung la teren , dar am privit de acasa tot meciul cu o mulțime de sentimente care mi se schimbau radical atunci cand Steaua ataca poarta lui Dinamo. Dar m-a bucurat faptul ca Dinamo a luptat si ne-a dat noua , suporterilor, satisfacția de a învinge.
Un produs Blogger.