Căpitanul Gazului Metan, ales local la Mediaș. Ionut Buzean, singurul fotbalist din Liga I ajuns consilier local






"Jur să respect Constituția și legile țării și să fac cu bună credință tot ceea ce stă în puterile și priceperea mea pentru binele locuitorilor municipiului Mediaș. Așa să îmi ajute Dumnezeu". Este jurământul de învestitură al consilierului local din Mediaș, Ionuț Buzean. Nimic spectaculos până aici. Doar că fundașul și în același timp căpitanul echipei Gaz Metan Mediaș este singurul fotbalist din Liga I care este și consilier local. Buzean a fost ales la alegerile locale din 5 iunie 2016 pe listele filialei Mediaș a Partidului Național Liberal și a ajuns astfel în legislativul din oraș. Pe 22 iunie a schimbat echipamentul de fotbal, fiind în pregătire cu Gaz Metan și pentru câteva ore a îmbrăcat costumul și s-a prezentat la sediul Primăriei Mediaș pentru a depune jurământul de învestitură.
La fel ca majoritatea covârșitoare a locuitorilor orașului de pe Târnava Mare, Ionuț Buzean spune că a fost extrem de nemulțumit de felul în care foștii aleși au ales să conducă destinele municipiului. Nu a stat să comenteze prea mult pe rețelele de socializare sau în cercul său de prieteni, ci a decis să treacă la lucruri concrete. Spune că planurile și viziunea sa pentru viitorul Mediașului au coincis cu proiectele Partidului Național Liberal și a decis astfel să se înscrie în partid și să candideze. La 33 de ani este un om împlinit, astfel că are doar un singur gând: să fie util medieșenilor și din postura de ales local. "Am fost total nemulțumit de modul în care a fost administrat orașul Mediaș în ultimii ani. Am considerat că pot aduce ceva bun, ceva folositor pentru cetățenii orașului nostru. Vreau ca performanțele mele din sport să le pot transpune și în politică. Viziunea mea spre viitor s-a asemănat cu cea a Partidului Național Liberal și de aceea am ales să mă alătur acestui partid. Am luat decizia de a candida pe listele Partidului Național Liberal Mediaș pentru Consiliul Local cu scopul de a fi util comunității noastre", își explică Ionuț decizia de a candida pe listele PNL pentru Consiliul Local.
Căpitanul echipei din Mediaș este conștient că pe lângă fotbal, are o nouă responsabilitate. Ținta lui este să reprezinte cât mai bine și cu cinste orașul la diferitele întâlniri pe care le va avea în calitate de ales local. Pentru că provine din sportul de performanță, Ionuț confirmă că vrea să se implice serios în câteva proiecte sportive pentru tineri în cei 4 ani de mandat. "Este o responsabilitate în plus pe care mi-am asumat-o. Practic, acum reprezint orașul Mediaș pe mai multe ramuri și vreau să o fac cum știu eu mai bine. Am mai multe idei și câteva proiecte legate de sport, pe care vreau să le pun în practică pe durata acestui mandat", explică proaspătul ales. 
Buzean va mai juca cel puțin un an de zile în Liga I, alături de Gaz Metan Mediaș. La 33 de ani se gândește și la retragerea de pe terenul de fotbal, din activitatea de jucător. Nu va sta însă departe de fenomenul fotbalistic și va încerca să îmbine politica și sportul pe viitor. "Am să continui pe ambele planuri, iar contribuția mea vreau să fie cât mai considerabilă și să am parte de cât mai multe reușite", a adăugat Buzean.
Ionut Buzean s-a născut pe 18 septembrie 1982 la Mediaș. Cariera fotbalistică este legată în proporție covârșitoare de Gaz Metan Mediaș, echipă la care a evoluat între 1999 și 2001 și din 2003 până în prezent. Între 2001 și 2003 a fost la Petrolul Ploiești, unde a evoluat în doar 5 partide. Pentru Gaz Metan Mediaș a jucat în peste 260 de meciuri, reușind să înscrie 5 goluri.
Un produs Blogger.