Trenurile cancerigene nu vor mai circula. Aşa a decis Autoritatea Feroviară Română, care a primit raportul prin care se certifică prezenţa azbestului în compoziţia unor vagoane. În urmă cu o lună şi jumătate, Antena 3 cerea autorităţilor scoaterea de pe şine a trenurilor care pun în pericol sănătatea pasagerilor. Atunci conducerea companiei CFR Călători s-a mulţumit doar să precizeze că a cerut o nouă expertiză. Abia acum, dupa aceste rezultate, şefii promit să se conformeze cerinţelor Autorităţii. Prezenţa azbestului, o substanţă cancerigenă interzisă în Uniunea Europeană încă din 2005, a fost descoperită la trenurile tip Z 6100 din întâmplare, în urma unor reparaţii. La început a fost o bănuială. Repede a venit însă şi confirmarea. În urma testelor unei companii de renume mondial. Cei mai expusşi sunt nevetiştii. În ultimii 7 ani, au mers doar cu trenurile căptuşite cu azbest. Fără să ştie. Asta cu toate că legea obligă la marcare corespunzătoare, cu semne mari şi clare. Povestea trenurilor cancerigene ajunse în România a început în anul 2006, când CFR Călători a început să aducă pe şinele româneşti, din Franţa, vagoane folosite. Rame electrice Z6100, cunoscute în rândul pasionaţilor ca "franţuzoaicele". În total, 38 de garnituri. Toate - căptuşite cu azbest la fabricare. Nimeni n-a ţinut seama de lege. Şi nici nu s-a ostenit să-i informeze pe călători de pericole. Opt dintre acestea circulă încă prin România. Conducerea companiei CFR Călători a promis că va respecta cerinţele Autorităţii Feroviare şi va scoate din circulaţie garniturile care conţin azbest. Mai multe despre acest subiect, AICI.
Trenurile CANCERIGENE nu vor mai circula în România
Trenurile cancerigene nu vor mai circula. Aşa a decis Autoritatea Feroviară Română, care a primit raportul prin care se certifică prezenţa azbestului în compoziţia unor vagoane. În urmă cu o lună şi jumătate, Antena 3 cerea autorităţilor scoaterea de pe şine a trenurilor care pun în pericol sănătatea pasagerilor. Atunci conducerea companiei CFR Călători s-a mulţumit doar să precizeze că a cerut o nouă expertiză. Abia acum, dupa aceste rezultate, şefii promit să se conformeze cerinţelor Autorităţii. Prezenţa azbestului, o substanţă cancerigenă interzisă în Uniunea Europeană încă din 2005, a fost descoperită la trenurile tip Z 6100 din întâmplare, în urma unor reparaţii. La început a fost o bănuială. Repede a venit însă şi confirmarea. În urma testelor unei companii de renume mondial. Cei mai expusşi sunt nevetiştii. În ultimii 7 ani, au mers doar cu trenurile căptuşite cu azbest. Fără să ştie. Asta cu toate că legea obligă la marcare corespunzătoare, cu semne mari şi clare. Povestea trenurilor cancerigene ajunse în România a început în anul 2006, când CFR Călători a început să aducă pe şinele româneşti, din Franţa, vagoane folosite. Rame electrice Z6100, cunoscute în rândul pasionaţilor ca "franţuzoaicele". În total, 38 de garnituri. Toate - căptuşite cu azbest la fabricare. Nimeni n-a ţinut seama de lege. Şi nici nu s-a ostenit să-i informeze pe călători de pericole. Opt dintre acestea circulă încă prin România. Conducerea companiei CFR Călători a promis că va respecta cerinţele Autorităţii Feroviare şi va scoate din circulaţie garniturile care conţin azbest. Mai multe despre acest subiect, AICI.