Condiţiile de acordare a ajutorului de şomaj pentru ABSOLVENŢI



Potrivit Legii 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare -  pentru a beneficia de indemnizaţie de şomaj şi de alte facilităţi oferite de lege, absolvenţii instituţiilor de învătământ în vârstă de minim 16 ani au obligaţia de a se înregistra în baza de date a Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Sibiu  în termen de 60 zile de la data absolvirii, ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, cu următoarele documente:
- acte de studii şi de calificare (original şi copii);
- certificat de naştere (original şi copie);
- act de identitate (original şi copie);
- adeverinţă medicală cu menţiunea „apt de muncă” sau cu restricţii.
Dacă, în termenul de 60 de zile nu au reuşit să ocupe un loc de muncă, după această  perioadă, absolvenţii pot depune cerere de acordare a indemnizaţiei de şomaj.
De reţinut este faptul că, dacă nu s-au înregistrat la AJOFM Sibiu în cele 60 de zile de la absolvire, tinerii nu mai pot beneficia de indemnizaţia de şomaj.
Indemnizaţia de şomaj se acordă absolvenţilor pe o perioadă de 6 luni şi constă într-o sumă fixă, lunară, al cărei cuantum reprezintă 50% din valoarea indicatorului social de referinţă, în vigoare. În prezent,valoarea acestui indicator este de 500 lei.
Indemnizaţia de şomaj se acordă tinerilor absolvenţi o singură dată, pentru fiecare
formă de învăţământ finalizată.
În urma înregistrării la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Sibiu,
absolvenţii pot beneficia de urmatoarele servicii gratuite:
• informarea, orientarea şi consilierea profesională în vederea găsirii unui loc de muncă;
• medierea între cererea şi oferta pe piaţa muncii;
• programe de formare profesională în meserii solicitate pe piaţa muncii;
• mobilitatea forţei de muncă în România sau în UE.
Un produs Blogger.